Sådan arbejder vi med Microsoft Dynamics AX

Skal vi overtage driften af din nuværende løsning? Har du brug for en fuld opdatering af din AX-løsning? Eller måske er du gået i stå midt i et AX-projekt? Vi hjælper dig i mål med det hele.  

Skal vi snakke AX?

Er Microsoft Dynamics AX det rigtige for din virksomhed?

Det er en stor beslutning at vælge ERP-system. Det kræver grundige overvejelser at kunne træffe det rigtige valg. Er AX det rigtige system for din virksomhed? Eller er NAV måske i virkeligheden et bedre bud? Det kommer an på flere faktorer som eksempelvis din virksomheds størrelse, kompleksitet og forretningstype.

Alt det finder vi ud af på et indledende møde, hvor vi får klarlagt jeres behov og afstemt vores forventninger til hinanden. Og vi er ikke bange for at udfordre jeres ønsker – også hvis det betyder, at vi ikke er de rigtige til at løse opgaven i sidste ende. 

Sådan arbejder vi med AX

Mange virksomheder starter med en lang liste af krav til deres AX-løsning. Men ofte finder de ud af, at standardversionen allerede indeholder mange af de løsninger, de skal bruge. Vores filosofi er derfor at blive så tæt på standardpakken i Microsoft Dynamics AX som muligt. Hos os kan du forvente følgende tilgang: 

1.

Analyse på et minimum

Vi har skåret den indledende analysefase ned til et minimum. Derfor beder vi dig ikke om at aflevere en lang liste med krav til en ny løsning med det samme. Vi vil hellere vise dig, hvad standardversionen kan, før vi taler specialløsninger. 

2.

Systemet først

Derefter går vi til prototypen. Igennem en række workshops får du øjnene op for mulighederne i standardløsningen. Du ser, hvad der kan lade sig gøre, og om der allerede findes løsninger på jeres specifikke udfordringer i systemet. Sammen får vi et overblik over de eventuelle tillægsløsninger, der skal laves.

3.

Vi tilretter (om nødvendigt)

Nu er det til at få de sidste detaljer på plads. Du kender nu til standardfunktionaliteten i systemet, og vi har fået et fælles overblik over eventuelle tilretninger til standardprocesserne. Så er det bare et spørgsmål om tilretningens værdi og prioritering i din forretning.     

Dine fordele?

Vi holder os så tæt på standard som muligt. Det giver dig en række fordele:

  • checkDu kommer hurtigt i gang – og slipper for at sidde fast i processen i årevis
  • checkDu undgår at bruge hele budgettet på dyre specialløsninger
  • checkDe få specialløsninger gør det nemt (og billigere) at opdatere din AX-løsning  

Vi tager telefonen

Vi har travlt. Men ikke for travlt til at tage telefonen. Vi prioriterer en direkte dialog med vores samarbejdspartnere.  

Få klar besked

Vi tør udfordre dig på både nuværende og fremtidige processer for at opnå den optimale løsning. 

De rigtige kompetencer

Vores mangeårige erfaring med AX-løsninger for virksomheder i vidt forskellige brancher har givet os en varieret værktøjskasse at løse dine udfordringer ud fra. 

Her falder ingen mellem to stole

Essence Solutions er partnerejet, og alle kunder er tilknyttet minimum én partner. Det sikrer ejerskab for den enkelte opgave og en høj grad af fælles ansvarlighed. 

Vil du høre mere?

Udfyld formularen, hvis du vil høre mere om, hvordan et samarbejde med os kan komme til at se ud. Så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at kontakte os direkte:

Bliv ringet op

keyboard_arrow_up